IMA (Integrated Motor Assist) jest równoległym hybrydowym układem napędowym, składającym się z głównej jednostki napędowej (silnika benzynowego) oraz jednostki wspomagającej (silnika elektrycznego IMA). Spalinowa jednostka napędowa to rzędowy, 4- cylindrowy, wolnossący silnik benzynowy. Aby obniżyć zużycie paliwa, silnik spalinowy posiada inteligentny system sterowania pracą rozrządu i-VTEC. Silnik IMA, zamontowany bezpośrednio na wale korbowym silnika, działa jako generator podczas zwalniania, a także jako rozrusznik oraz silnik wspomagający główną jednostkę napędową. Układ IMA składa się z akumulatora hybrydowego, układu sterowania oraz związanych z nimi podzespołów. Układ IMA umożliwia ograniczenie zużycia paliwa dzięki odzyskiwaniu i ponownemu wykorzystywaniu energii wytwarzanej podczas hamowania lub wytracania prędkości pojazdu. Układ IMA jest rozwijany od roku 1999. Pierwszym modelem w którym go zastosowano była Honda Insight pierwszej generacji