Technologia hybrydowa Hondy
Siła dwóch trybów


Napędy hybrydowe Hondy zapewniają odpowiednią dynamikę jazdy, bardzo niskie zużycie paliwa oraz znacznie niższą emisję zanieczyszczeń.
W świetle rosnącej świadomości ekologicznej sprostanie coraz większym wymaganiom norm niskiej emisji zanieczyszczeń w ruchu drogowym jest bardzo ważne i będzie ważne w przyszłości.
Nowe przepisy wywarły już wpływ na koszt jazdy i w przyszłości nadal będą na niego wpływać. Nastał czas napędów hybrydowych, które wraz upływem czasu będą zdobywać coraz większą popularność, co ma związek z potencjalnie o wiele mniejszym zużyciem paliwa przez samochody hybrydowe i niższą emisją CO2 niż w przypadku tradycyjnych pojazdów benzynowych. Ujmując to w prostych słowach, pojazdy hybrydowe zostaną z nami na dłużej, a w dłuższej perspektywie zapewniają duże oszczędności finansowe.
Nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu hybrydowych rozwiązań zostało oparte na kreatywności, innowacyjności i ciągłym doskonaleniu. Hybrydowy układ napędowy zaprezentowaliśmy po raz pierwszy w 1999 r. wraz z wprowadzeniem modelu Insight i od tego czasu znacznie go usprawniliśmy, rozwijając technologie wzbogacające naszą ofertę pojazdów hybrydowych.
Ten model posiada układ napędu na cztery koła następnej generacji. Oznacza to, że pojazd jest wyposażony w silnik benzynowy współpracujący z dużym silnikiem elektrycznym na przedniej osi i dwoma silnikami elektrycznymi na tylnej osi. Ten konkretny hybrydowy układ napędowy zapewnia odpowiednie działanie podczas hamowania i jazdy po wąskich zakrętach, a także niskie zużycie paliwa. Nie bez powodu układ ten został nazwany Super Handling All Wheel Drive.
Niezwykle responsywny i inteligentny system zapewniający niespotykany komfort jazdy.
Niezwykły model hybrydowy NSX z układem Super Handling All Wheel Drive. Wykorzystuje natychmiastową reakcję na moment obrotowy generowany przez trzy silniki elektryczne, co w połączeniu z silnikiem benzynowym V6 zapewnia niesłychane osiągi i właściwości jezdne.
Honda CR-V. Po rozpoczęciu sprzedaży w Europie najpopularniejszy SUV na świecie stanie się jeszcze bardziej popularny.
Nazywamy to inteligentnym systemem Multi-Mode Drive, który umożliwia przełączanie pomiędzy trzema trybami, zależnie od sytuacji drogowej i rodzaju drogi.
Mówiąc prosto, nasze zaawansowane pojazdy hybrydowe łączą w sobie zalety silników benzynowych i elektrycznych. Są zaprojektowane w celu zapewnienia znacznie mniejszego zużycia paliwa dzięki wydajnemu silnikowi benzynowemu wspomaganemu przez silniki elektryczne. Silniki te harmonijnie ze sobą współpracują i zapewniają płynne przekazywanie mocy na koła oraz dynamiczne przyspieszenie wtedy, gdy jest to potrzebne.
Korzystając z dwusilnikowego układu i-MMD, stworzyliśmy pierwszy powszechnie dostępny hybrydowy SUV przeznaczony do sprzedaży w Europie jako nowy model Honda CR-V. Ten nowy model CR-V jest znany z konstrukcji najwyższej jakości, uniwersalnego charakteru i niezrównanej w swojej klasie przestronności. Został skonstruowany w oparciu o wzorowany na cyklu Atkinsona silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i wyjątkowy hybrydowy układ napędowy. Wszystko to ma na celu zapewnienie możliwości dotarcia o wiele dalej, za o wiele mniejszą cenę i w dowolne miejsce.
Jednostka Direct Drive Motor modelu NSX stanowi element najbardziej zaawansowanego technologicznie silnika samochodowego, jaki dotychczas stworzyliśmy.
Hybrydowy układ napędowy Honda i-MMD zapewnia natychmiastową reakcję dzięki dwóm silnikom elektrycznym, co pozwala na emocjonującą jazdę. Ale nie chodzi tu jedynie o moment obrotowy silnika elektrycznego, ponieważ nasze pojazdy hybrydowe łączą w sobie najlepsze cechy obu światów. Ten typ inteligentnego napędu automatycznie i płynnie przełącza się pomiędzy zasilaniem elektrycznym przy niższych szybkościach a silnikiem benzynowym przy wyższych szybkościach, zależnie od tego, która opcja jest bardziej wydajna.
Jazda hybrydową Hondą jest wyjątkowym doświadczeniem, ponieważ nic nie dorówna uczuciu łagodnego i spokojnego ruszania w trybie elektrycznym. Gdy następnie zostaje uruchomiony silnik benzynowy, sam moment przełączenia następuje tak cicho i płynnie, że można nie zauważyć, że silnik został w ogóle uruchomiony.
Wspaniałą cechą produktu Hondy jest brak konieczności poszukiwania stacji ładowania czy instalacji w domu specjalnego gniazda. Podczas działania silnika następuje ciągłe ładowanie baterii, a użytkownik potrzebuje jedynie zapewnić benzynę, tak jak to się na ogół dzieje. To naprawdę takie proste.
Technologia hybrydowa pozwala na zmniejszenie rachunków za paliwo i oszczędność pieniędzy. Mniejsze zużycie paliwa oznacza także niższy poziom emisji spalin, co jest korzystne zarówno dla portfela, jak i środowiska.
Przez pięć lat lub okres do momentu przejechania 100 000 km (zależnie od tego, co nastąpi najpierw) nie trzeba się niczym martwić. Bateria Honda i-MMD jest objęta wszechstronną gwarancją.
Układ i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) określa najbardziej wydajny sposób wykorzystania paliwa i energii elektrycznej, co wiąże się z brakiem konieczności wyboru przez kierowcę jednego z trzech trybów jazdy: elektrycznego, hybrydowego i benzynowego.
W tym trybie silnik napędu jest zasilany wyłącznie przez baterie, co zapewnia niespotykanie cichą jazdę przy zerowym poziomie emisji spalin.
W przypadku napędu hybrydowego silnik benzynowy przekazuje energię do silnika elektrycznego, który z kolei przekazuje ją do napędu elektrycznego, co powoduje, że nadmiarowa energia pochodząca z silnika jest przekazywana z powrotem do generatora w celu naładowania baterii.
W tym trybie koła są napędzane przez silnik benzynowy przy dostępnym na żądanie szczytowym doładowaniu przez silnik elektryczny w razie potrzeby wykonania szybkiego manewru wyprzedzania.
Te nowe elementy zaawansowanej hybrydowej technologii Hondy wspólnie zapewniają całkiem nowy charakter jazdy.
Moduł PCU steruje dwoma silnikami oraz w wydajny sposób rozprowadza ciepło będące efektem wytworzenia dużej ilości energii elektrycznej.
Aby zapewnić odpowiednie przyspieszenie dużego samochodu, silniki muszą mieć odpowiednią moc i niewielkie rozmiary. Generator wytwarza elektryczność przechowywaną w baterii.
Zaawansowane technologie, takie jak VTEC, zapewniają niskie zużycie paliwa oraz wytwarzają energię elektryczną.
Na przestrzeni wielu generacji samochodów Hondy znacznie poprawiona została sprawność baterii dzięki zaawansowanym technologiom Hondy. Baterie Hondy mogą teraz magazynować większą ilość energii elektrycznej przy niskich stratach wynikających z ładowania i rozładowywania.
Głównym celem tego silnika jest wytworzenie energii elektrycznej, zwykle podczas jazdy z wysoką prędkością, gdy jest to wydajniejsza opcja. Niewielkie sprzęgło połączone z silnikiem przekazuje także energię silnika do kół w celu zapewnienia ekonomicznej jazdy.
Ilość informacji do przyswojenia jest bardzo duża, więc spróbujemy podzielić je na mniejsze obszary czy pytania, aby lepiej przedstawić ideę działania technologii hybrydowej Hondy.
Po uruchomieniu samochodu silnik benzynowy powoduje obrót silnika elektrycznego pełniącego w tym miejscu funkcję generatora. Zapewnia przekształcanie energii pochodzącej z napędu w energię elektryczną, która jest przechowywana w baterii.
W przypadku wstępnego przyspieszenia i jazdy z niewielką prędkością, a także przy cofaniu, silnik elektryczny korzysta z energii udostępnianej przez baterię do zasilania pojazdu. (Można rano odjechać cicho, nie budząc sąsiadów). W przypadku konieczności naładowania baterii silnik zostanie uruchomiony i rozpocznie się przekształcanie przez generator energii z silnika w energię elektryczną przechowywaną w baterii.
Silnik benzynowy jest najbardziej wydajny przy wyższych prędkościach i wtedy pokazuje swój prawdziwy potencjał — napędza pojazd i zarazem zapewnia energię do ładowania baterii w celu jej późniejszego wykorzystania.
Nie ma potrzeby ładowania hybrydowej Hondy. Pojazd wykorzystuje nadmiarową energię pochodzącą z silnika benzynowego i regeneracyjnego układu hamulcowego, aby zapewnić stały poziom naładowania. Podczas działania silnik cały czas wytwarza energię, która jest przechowywana w baterii.
W celu szybkiego przyspieszenia lub w razie zapotrzebowania na dodatkową energię do zasilania pojazdu wykorzystywany jest zarówno napęd benzynowy, jak i silnik elektryczny. W przypadku naciśnięcia pedału przyspieszenia samochód korzysta z dodatkowej energii udostępnianej przez baterię do zasilania silnika elektrycznego.
Regeneracyjny układ hamulcowy przekształca energię pochodzącą z hamowania w energię elektryczną, która jest przechowywana w baterii i w przeciwnym razie zostałaby utracona. W przypadku takiego rodzaju hamowania silnik elektryczny działa w odwrotny sposób i zamiast korzystać z energii do obrotu kół, obrót kół powoduje obrót silnika i wytwarzanie energii.